Mijn wish/to do list voor het nieuwe huis.

1 December krijgen ik en mijn vriend de sleutel voor ons nieuwe huis. Super spannend! Nu wonen we in een appartement, maar we zullen gaan verhuizen naar een eengezinswoning. Dit betekend meer ruimte, een tuin en vooral, een bad! We wonen nu iets meer dan 1,5 jaar samen en in die tijd ben ik een aantal dingen tegen gekomen die ik graag beter zou organiseren of nieuw zou willen kopen. Vandaar deze wish/to do list!

Stapel_plaidsBron: jaclyncampanaro.com

1. Alle plaids verzamelen

Deze foto vind ik er zo gezellig en knus uitzien! Zelf heb ik het in de winter altijd koud in bed en lig ik vaak met een plaid. We hebben er daardoor ook een aantal. Het lijkt me leuk om deze op te stapelen en onder het raam voor de verwarming in de slaapkamer te zetten. Worden ze gelijk lekker warm! Daar bovenop zou een rieten mand kunnen met bijvoorbeeld de sierkussens van het bed.

Lijsten aan de muur
Bron: annawithloveshop.com

2. Nieuwe foto’s boven het bed

Op dit moment hebben wij 3 fotolijsten met hierin foto’s die mijn vriend heeft gemaakt. Hij doet/deed aan Urbex fotografie (leegstaande gebouwen fotograferen) en dit zijn daarom ook nogal donkere foto’s. Deze zou ik graag willen verwisselen voor foto’s van, bijvoorbeeld onze vakantie naar Mexico en Sisi. Bovenstaande foto kwam ik tegen op Pinterest. De vierkanten witte lijsten bevallen me erg goed. De muur waar de lijsten tegenaan zouden komen wordt wit en ik vind dit wel een mooie, lichte combinatie. Ik denk dat ik zou gaan voor 3×2 lijsten onder elkaar en iets groter dan hier op de foto.

Wasmanden oplossingBron: Ana-White

3. Was sorteer manden

Hoe makkelijk is dit! Als ik nu de was doe gooi ik eerst alles uit de wasmand, op de grond. Dan sorteer ik alles op stapels per kleur en/of soort. Dan pak ik de grootste stapel en die gaat de wasmachine in. De andere stapels die nu midden in de slaapkamer liggen raap ik weer bij elkaar en gooi ik weer terug in de wasmand. Als ik dan een nieuwe was moet uitzoeken begin ik weer opnieuw met sorteren. Als we straks een aparte ruimte hebben om de was te doen wil ik graag een aantal verschillende wasmanden hebben (bij de Action kosten ze bijna niks) waar ik meteen de was in kan sorteren. Ik zit te denken aan: 1 kleur, 2 wit, 3 handoeken. De zwarte was kan dan misschien bij de kleur. Deze was ik toch niet altijd apart, alleen als ik genoeg zwarte was heb.

Decoratie in dozen per seisoenBron: Mary Organizes

4. Dozen voor decoratie per seizoen

Op dit moment heb ik 1 (misschien 1,5e) doos met kerst decoratie. Deze komt de schuur pas uit na Sinterklaas. Zonde want hierin zitten niet alleen puur kerst spullen. Zo zitten er ook kaarsenstandaards en verlichting in. Dingen die heel leuk zijn om al in het najaar te gaan gebruiken! Daarom wil ik graag per seizoen, misschien zomer en lente samen, een doos samenstellen met hierin de decoratie voor elk seizoen. Ook zou ik graag wat meer per seizoen decoreren. Daarom wil ik ook een zomer en lente doos maken. Hierin kunnen de paas spullen, maar ook de vrolijke kussen hoesjes die ik in de winter wissel voor donkerdere.

Mand-spaBron: Not On The High Street

5. Mand met ‘spa’ spullen

In ons nieuwe huis krijgen we een bad! Iets waar ik erg naar uitkijk. Voor het nieuwe huis wil ik graag een mandje of bakje samenstellen met hierin: een gezichtsmasker, Lush spullen en misschien wat waxines. Ik verzin vast nog wel meer om erin te doen als ik eenmaal weer ik bad ga. Met een spa bakje kan ik makkelijk alles bij de hand hebben en hoef ik niet halverwege het badderen eruit om een bruisbal te pakken.

Manden voor platenBron: A Bowl Full Of Lemons Bron: Urban Outfitters

6. Gaas mand /wire basket voor platen

Super leuk al die platen, maar waar ga je ze laten? Ze passen bijvoorbeeld niet in onze boekenkast. Toevallig keek ik naar een filmpje op Youtube van A Fab Life (link) waarin ze een ijzen mand hadden gebruikt voor tijdschriften. Hierdoor kwam ik op het idee om hier, in plaats van tijdschriften, platen in te doen en deze zo neer te zetten. Ook makkelijk om door heen te bladeren.

Ik hoop dat ik al deze dingen binnenkort kan realiseren en dat ze ook werken voor ons!

 

Geef een reactie

