Deze zomer maken we de tuin gezellig

Vorig jaar hebben we een tuinset gekocht en een steigerhouten bank gemaakt. Verder haalde we 2 coniferen uit de tuin en plantte ik wat nieuwe plantjes. Veel gezelliger werd de tuin er niet van. Daar ga ik (voor) deze zomer verandering in brengen!

Eerst zocht ik wat inspiratie op Pinterest. Hieronder de afbeeldingen die er het meeste uitspringen.

026413923c01b1bf169d9d35c3b7986c

Bron

Deze foto heeft zo’n gave sfeer! Echt een strand thema. Dat is niet echt de richting die ik uit wil. Toch bewaarde ik deze afbeelding omdat de blauwe vazen wél passen bij de sfeer waar ik naar opzoek was! (Die oude kar is trouwens ook super!)

0ffe5ea1d935a56a2ad0fe3248af9480

Bron

Deze foto lijkt meer op de sfeer die ik wil bereiken. Een beetje mediterrane. Vooral de wit gestuukte muren passen hier goed bij. De roze kussens zullen waarschijnlijk nooit bij ons in de tuin verschijnen, maar ik vind de kleur wel mooi bij het plaatje passen.
4aa6a28a63d8c8291978a2a94dc8c014

Dit is een echt mediterrane plaatje. Wit gestuukte muren en terracotta potten. Ook er gezellig, er staat hier een groepje potten bij elkaar!

1bc9bfd9145e707bd69351099c557ec8

Bron

Weer een echte mediterrane sfeer. Vooral de lantaarns zijn erg leuk.

04f46d4dc3c56cd1ea4bf11150beef93

Bron

Veel wit, donkerblauw en lantaarns.

tuin

Uiteindelijk maakte ik dit moodboard voor onze tuin. Veel mediterrane invloeden, planten in potten en terracotta. Mijn plan is om een stuk of 4/5 terracotta potten te kopen (het liefst potten met een wat versleten uiterlijk) en 2 mint kleurige potten. Deze wil ik vullen met o.a. een olijf, eucalyptus en oleander. Misschien koop ik bij de Ikea nog een buitenkleed en wat kussens. Bij de kringloop het ik al een leuke lantaarn gekocht maar het liefst wil ik er nog een (paar) bij kopen.

 

Budget:

 

Kunststof potten ø29 cm 2x 9,98
Terracotta potten ø29 cm 2x 15,-
Oleander 6,99
Olijf 16,95
Eucalyptus 6,99
Buitenkleed 9,99
Kussens 6,99
Kussens 4,99
Decoratie 10,-
Totaal 87,88
Geef een reactie

